Menü

Főoldal Rendelés Limit Munkáim Kritikák Egyebek

2016. november 14.

Kritika #0 - Winnie Biersack: You've given me purpose


Szép napot!

                Nemrég megérkezett az első kritika rendelésem e-mail-ben, amiben Winnie egy teljes körű kritikát kért tőlem. Figyelem! A kritika nem bántásból készült, csupán építő szándékkal. Ha bármi probléma lenne vagy megsértettelek, kérlek e-mail-ben jelezd!



 Kinézet: 


1. A fejléc:  Legelső gondolatom a fejlécedről az, hogy kicsit üres. Egyébként nekem rettentően tetszik az egyszerűsége és az, hogy ilyen letisztázott, felhős. Így a történetről is csak az tud eszembe jutni a munka alapján, hogy tele lesz kételkedéssel, balhékkal és egyéb rossz, de egyben jó dolgokkal is, mint például szerelem, csalódás, egy kis fantasy, stb. Viszont egyetlen egy dolgot mindenképp javítanék a fejlécen. Azt a bloggeres cuccot ott fent a fejlécnél vagy kivenném, vagy pedig a fejlécet tolnám lejjebb egy pár pixellel, amíg pntosan nem lehet látni a karakterekegész arcát.
Egyébként a textúrákat még kevesellem, viszont ezen egy jó szerkesztőrogrammal simán lehet alakítani a fejléc úrakészítése nélkül - gondolom én-.
5/4

2. A bejegyzések háttere, címe, dátuma, stb: Ami először kiszúrja a szemem a bejegyzéseknél, hogy nincs kerettel körevéve. Ez kifejezetten tetszik, ötletes. Viszont legalább a szöveg köré egy .post-body-val lehetne egy világosszürke szaggatott keretet tenni, és mert úgy nem folyik annyira össze akkor az oldalsávval. A háttérhez annyi hozzáfűznivalóm van, hogy egy kicsit lehetett volna sötétebb, és akkor megfelelő lenne a fejléced széléhez, viszont így sem rossz.
A dátumot növelném mindenképp egy-két számmal, mert így nagyon apró és alig olvasható.
A bejegyzések címe marha nagy - bocsánat a kifejezésért - szerintem, legehte három pixellel kisebb és úgy hatásosabb is lenne. Bár nem mintha így nem lenne jó, csak egy kicsit nagynak találom.
A megjegyzéseket felvinném a dátum jobb oldalára, ott könnyebben megtalálnák az olvasók, hogyha már rögtön az első mondat után véleményt akarnak írni - he? O.o -.
Ugyanígy tennék a "bejegyezte" szöveggel is, csak azt a dátum bal oldalára vinném fel, így sokkal jobban mutatna.
A bejegyzések közti távolságot is növelném, így kicsit egybe folynak a fejezetek, még a nagy cím ellenére is.
10/8

3. Modulok háttere, címe: Első ránézésre ezek eléggé rendben vannak. Viszont ha jobban megnézem, a modulcímek elég kicsinek és olvashatatlannak tűnnek. Ajánlanám, hogy változtass a betűtípuson - szerintem olyanra, mint a bejegyzések címe -, és növeld is a méretet három-négy pixellel. A modulok közti távolság megfelelő, viszont örülnék neki, hogyha a modulok szövegei sorkizártak lennének, mert így, középre igazítva nem igazán adnak valami nagy hangsúlyt a kinézetnek.
A menü színei különösen tetszenek, hisz egyszerűek és nem nagyobbodik/kissebbedik/árnyékozódik semmi sem, csak szürkéből lesz fekete és ez plusz pontot ér.
Az elrendezést illetően akartak problémák. Én így rendeztem volna el:
  • Menü
  • Fülszöveg
  • Chat
  • Információk
  • Rendszeres olvasók
  • Verseny
  • Cserék
  • Író
 10/7

4. Ötletesség, egyediség, könyvborító, stb: Könyvborítót nem találtam az oldalon, ami kicsit meglepett, hisz álltalában az ilyen fanfiction blogoknak szokott lenni legalább egy könyvborítója. A blodogon a sötét színvilág dominál, ami mostanság egyre gyakoribb, viszont maga z egész kinézet teljesen egyedi és a történethez szerintem tökéletesen illik is.

5/4,5

5. Összhang: A blogodra jó ránézni, és tökéletesen le lehet venni szerintem a történet hatását, ami nagy részben feldúltnak tűnik első látásra. 
5/5

A kinézet összesen: 35/28,5 (Néhány apróbb változtatás, és a blogod kinézete tökéletes lesz!) 


Tartalom:  

1. Cím: Már hatodik éve angolt tanulok, viszont odáig még nem jutottunk el egyik tanárommal sem, hogy ilyen mondatot elemezzünk. Viszont mivel gyorsabban tanultam az összes társamnál az idegennyelvet, én már előrehaladva mondhatom azt magamról, hogy meg lesz a nyelvvizsgám legalább középszinten - fényezd magad Ciara, azaz -. Mellesleg a cím teljesen megnyőző számomra, és elég találó is. 
5/5

2. Fülszöveg: Első látásra egyetlen ey szó jutott eszembe róla. Rövid. Viszont amit kell, azt tartalmazza. Sem túlzsúfolt, sem információszegény. Belekötni nem nagyon tudok, talán csak annyit, hogy az utolsó ondatot nem három ponttal zárnám, hanem csak eggyel, így hangzásilag drámaibb és figyelemfelkeltőbb is lenne.
5/5 

 3. Oldalak: Három oldalad van a menün belül. amit én kevésnek érzek. Bőven elfért volna még ott egy könyvborító és egy trailer oldal is. A szeperlők modult pedig feleslegesnek érzem, hisz mindenki egy magának alakított karaktert képzel el olvasás közben. Akkor meg minek?
3/2

 4. Prológus: - Áhh! Megtaláltam a Trailert! - Na igen. A tipikus első hiba, amit az író elkövethet a prológusok során, azok a tördelések. Amikor őj bekezdést, kezdesz, ajánlatod tördelni, kivéve akkor, ha ugyan abban az időben, azon a helyen folytatódik a történet. Én legalább is így tanultam.
Aztán ami még rettentően szemet tud szúrni, hogy a prológus kevesebb, mint egy oldal. Én annak a híve vagyok, hogy a prológus minimum két, maximum három oldal , a fejezetek pedig öt-hat oldal hosszúságúak legyenek.
"[Idézőjelet szerintem tegyél, hisz olyan, mintha egy idézetet írnál!] Éreztél már úgy, hogy az életed egy nagy hazugság? Hogy senki sem ért meg, és magadra maradtál? Igen, mindenki érzett így. Beleértve engem is. De nem hagytam el magamat [magam]. Nem. Tudtam, hogy nem tehetem, mert muszáj, megvédjem [muszáj megvédenem] a családomat, vagyis ami maradt belőle és muszáj [...belőle. Muszáj] volt egy célt találnom."
Mildred Black [szerintem a vezetékneve felesleges, úgyis említve lesz a történetben], egy átlagos, 18 [sokkal jobb, ha kiírod betűvel!] éves, amerikai lány. Tulajdonképpen,[nem kell vessző] nem átlagos, vagy is az,[nincs vessző!] attól függ, honnan nézzük. Az iskola üdvöskéje, a pompon csapat vezetője. Megvan neki minden, ami kell, hűséges barátnők, szerető család, és a focista fiú. Az élete tökéletes. De ez a tökéletesség eltűnik. Eltűnik [Szóismétlés! Figyelj, itt az ismétlés elkerülésére bőven elég egy szóköz, nem kell új mondatot kezdened.] egyetlen nap alatt. Pontosabban, fél óra alatt. A már említett fél óra után,[nincs vessző] Mildred élete gyökerestül felfordul. Ezt most nem úgy kell érteni, mint a filmekben, ez most teljesen komoly[ez a szöveg teljesen felesleges, magától értetődő, hogyha nem filmbeli, akkor valós]. Minden megváltozik. Más lesz a családja, más fogja bántani, és mással lesz együtt. De vajon sikerül e neki,[nincs vessző] egy új és ismeretlen életet kiépíteni magának? 
 10/6

5. Helyesírás, fogalmazás, stílus: A helyesírással nagyon nagy probléma nincs, csak a szóirmételésekre és a vesszőkre figyelj oda.  A magad fogalmazási stílusa is megvan, viszont még egy két fortélyra rá kell jönnöd.
5/4

6. Tördelések, sorkizártság: Örömmel látom, hogy a bejegyzések sorkizártak. Viszont a tördeléseket sehol sem látom és a kötőjeleknek te sem a normális változatát használod, hanem a mínusz változatot.
Normális kötőjelet úgy tudsz előhozni Word-ben, hogy ha befejezted a szöveget, amit írtál, és utána szeretnél egy párbeszédet, vagy akár csak egy kis szöveget, amire nem válaszol senki, akkor nyomsz egy entert, majd lenyomod az ALT GR gombot és utána a plusz felett levő mínuszt és egy a "ből" jelnél hosszabb, kötőjelet fogsz kapni.
A tördeléseket akkor használjuk, ha új helyszínen, új időben történik a cselekmény. Például: 

Ugyanolyan napnak indult, mint a többi. Reggel anya keltett minket, mint minden hétköznap. 

 - Lar, Mild, jó reggelt!- nyitott be az ajtón mosolyogva.  

Anya egy üzletházban dolgozott a belvárosban. Házakat építettek Afrikában, a szegény részeken. Imádta a munkáját. Nemcsak azért mert csinos ruhákban járhatott, és beszélgethetett, amit imád, hanem mert segíthetett másokon. Ez volt a legjobb benne. Önzetlen volt, bármiről is legyen szó. Ha éppen hajléktalant látott az utcán, adott pénzt, ugyanígy az utca zenészeknek és bárkinek is akinek pénzre volt szüksége. 
5/3

7. Ötletesség, egyediség, trailer, könyvborító: A történet rettentően érdekesnek indul már a fülszövegtől fogva, igazán egyedi, amit nem minden blog mondhat el magáról. A trailer is egészen magával tudja rántani az embert, viszont én mindneképp külön tenném egy oldalba, hogy könnyebben megtalálható legyen. Könyvborítót nem találtam. 
5/4

A tartalom összesen:  38/29 Gratulálok, csak így tovább! Megéri rá időt szánni. 

Tartalom és kinézet együtt: 73/57,5 + 1 = 73/58,5


Ui: Utólag mégis csak sikerült megtaláljam a menüt. Mivel a gépem 120%-ra volt feltolva, ezért nem láttam, mert kicsúszott a képernyőből. :c Viszont elég ötletes megoldás, és megérdemel egy plusz pontot. Tetszik!
 



2 megjegyzés:

  1. Szia! :)
    Bocsi, hogy így idepofázok, mikor nem nekem szólt a kritika. :) Vadászom újabban a kritikablogokat, hogy találjak olyat, ami nekem is tetszik. A te kritikád eddig tetszetős, részletes, alapos, nem bántó. :) De a helyesírási részbe kicsit belekötnék, nem bántásból, csak ha már javítasz, akkor ne a rossz rögződjön szegény íróban. :) Egészen apróságok, kérlek, ne vedd kötözködésnek.
    "Megvan neki minden,[nincs vessző] ami kell," De, ide kell vessző, az "ami kell" a "minden" mondatrész bővítése.
    "egy új,[ide kell vessző!] és ismeretlen életet " Ide meg pont, hogy nem kell. :D Mivel az új és az ismeretlen azonos mondatrészek felsorolása, ilyenkor pedig, ha van közöttük kötőszó, akkor nem kell vessző. :D
    Tényleg ilyen két apróság, amibe bele tudnék kötni, és tényleg bocsi, csak a helyesírás az a szívügyem. :D Viszont a kritikád pedig tényleg tetszik, csak így tovább, figyelni fogom az oldalt (meg később talán én is merek majd kritikát kérni :D).
    További szép napot, és még egyszer, remélem, nem vetted gonoszkodásnak az észrevételeimet! :)
    Üdv, Daremo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Már majdnem kezdtem megijedni. hogy valami nagyon bbajt csináltam és pont ellenkezőleg, nem sértődtem meg, inkáb örülök annak, hogy kijavítottál! :)

      Ciara

      Törlés